【漁民系列】交易的黃金法則 (上)

「請注意頁底重要聲明」

【漁民系列】交易的黃金法則 (上)

漁文樂

文樂上兩次分享完金價嘅分析,希望對各位早前嘅步署有幫助。相信大家都有跟隨博士指引,當金價於US$1700左右減持Trading Position。意外嘅係,本周初破頂後只係短短數日,金價已經由高位回調了前升幅既75%以上 (以去年12月初低點起計)。現時金市及債市就如提款機一樣,當市場嚴重缺水時,便會秩序大亂,不理基本因素好壞都要捱沽。小弟今次就於$1570左右入左一注,呢注唔會走住,但亦都唔敢再加。

早於兩周前,文樂問過博士有咩主題想漁民們討論下,順便俾機會自己緞練下思維。博士就俾左呢條link我︰

Golden Rules of Trading

http://www.thegartmanletter.co.uk/goldenrules.html

 入面有整整37條有關交易嘅重要規條, 記載於<<The Gartman Letter>>嘅網站入面。 介紹番, The Gartman Letter 係由 Dennis Gartman 自1987 年起編寫嘅市場分析快訊,不少金,融機構都有訂閱。不過因為 Dennis Gartman 嘅健康原因,快訊剛於2019年底停辦,想了解Dennis Gartman 更多嘅朋友可以Google一下。

小弟花左好幾日去參透呢37條Golden Rules of Trading (請容我暫譯為 “交易的黃金法則”),又嘗試將其與自己以往嘅經驗互相印證,令我想起孫子兵法其中一段,「其疾如風,其徐如林,侵掠如火,不動如山」。如果說交易所係一個戰場,投機炒買猶如行軍打仗實不為過,戰場上兩軍,好友及淡友無時無刻都在角力。然而於每一個時刻,兩軍嘅組成與變化、何時出現援軍、何時出現變節、何時變強弩之末,會演變成市場上一個個波動,最後發展成一個個趨勢。相信呢幾日戰況嘅慘烈大家都感受很深。

文樂將呢37條黃金法則分為掌握自我、掌握趨勢同掌握時機三類。由於船長每周都有討論市場主要趨勢,漁民們理應有1/3優勢。今次先集中節錄部份有關掌握自我既重點同大家分享,下集再分享另外兩篇。

有關掌握自我:

徐如林 – 以下法則與投資紀律有關。當你做到呢份紀律嘅時候,應該會有悶嘅感覺。唔知博士見到可否回應一下呢?哈哈。

1. After a period of unprofitable trading, take a break. Stop; cease and desist! Give yourself some time to let the mental damage done by poor trading abate.

呢句相信不少漁民都聽博士分享過,亦係不少投資大師嘅重要原則之一。簡單易明,一連串嘅損失,皆因死牛一面頸,應該抖抖再加油。點解死牛一面頸?通常都係因為於前一刻贏過大錢,自信與自滿掩蓋左對市場轉變嘅警覺,見財化水後見平加倉,更加泥足深陷。

文樂於上年食過返尋味,8月底仍堅持揸到一手都係嘅SPX Put Option,就係其中一個例子。

2. Avoid trading on emotion. Trade when and only when a trade has been well planned, including exit points for losses as well as for profits.

文樂本身都係一個幾緊張、同幾細膽嘅投資者,能踏出一步揚帆出海、段練投資技巧,當中都經過左一段時間去認識自己。要避免受情緒影響判斷,要貫徹紀律執行,還要有兩手準備。最近小弟發現自己處於獲利時,執行上不夠冷靜,有拖延執行止損嘅傾向,亦開始唔介意溝淡、搏反彈等等,有違自己一貫做法。所以最近數日就將今年盈利嘅1/4輸走左。有時候,改變可以係不自覺的,奉勸大家多留意自己心理狀況。

3. Never, ever, under any circumstances, no matter what, add to a losing trade. It makes no sense to do so, for the market is telling you that you are wrong. When buying, buy at progressively higher prices for in so doing the market adds to your equity. In selling, sell at progressively lower prices.

呢度嘅重點就係面對自己,承認失敗。若然閣下有為各項投資設下止損價的話,到左止損價就要認錯,咪話睇多陣期望轉向,甚至唔認輸加注博番本。出現呢種情況只有兩個原因,一就係第二點講到嘅情緒影響判斷;二就喺冇定到止損位、又或者唔捨得斬。

文樂最新經驗,星期四見US$500B救市方案,以為GDX必定受惠,於23左右買入,跌至21未有止損反而加注,買早左、愈平愈買、揸到一褲都係,就係冇定立明確嘅出入市計劃。

為左更重視呢條法則,Dennis Gartman寫左下面呢條。Know when it is proper to break the rules, all of which are breakable except for 'adding to a losing position'. This rule must never be broken.

不動如山 – 法則中亦有好幾項提及到遠離人群、保持定力、不受雜訊影響等。計我話得閒煲下漁夫FAQ,有助消毒,好過飲涼茶。

4. Avoid complex technical systems. The great traders keep things simple and are adaptable.

過多嘅技術分析,相信亦係DIY雜訊嘅一種。你有冇聽過頂級操盤手成日把RSI、MACD掛在口邊?

5. Be patient. There is no old trading adage that has done more harm than 'you never go broke taking a profit'. Taking small profits is one sure way to ultimate loss. Money in speculation is made from a few very large trades each year that are sat with patiently, understood and exited professionally.

當你嘅睇法被市場驗證為正確的時候,應該保持定力。無需急於為眼前小利而錯過坐大浪、賺大錢嘅機會。有冇試過沽出好股之後買唔番?

文樂於早前於$200左右買入TELSA,並於股價超過$350時離場。然而如能保持定力,就算於此刻埋單計數,盈利亦遠比過早離場出色。

6. Markets can remain illogical far longer than you can remain solvent. The academics tell us that markets are rational; most of the time however they are not, and meander about in illogical, short-term trends, intent upon doing damage to your capital and to your mental well-being.

文樂於搜索Dennis Gartman資料嘅時候發現一篇有趣嘅訪問,載於2019年12月。當時被問及有關對後市嘅睇法,Dennis Gartman 拋出一句“I'm still marginally net-long but I'm demonstrably less long than I have been and I'm thinking about getting less long today”。當市況與基本面不吻合時,大師們都只會提高警剔,而不會立即轉向。船長一向提醒我哋,估值貴並不是沽出的理由,要等埋動力轉弱,或者有催化劑先至果斷行動。船長今年經常警告的GUNS & GERMS就係今次大跌市嘅催化劑!

最後一條法則,為自己的投資負責。成也如是,敗也如是。文樂相信,每當mess up過,clean up過,伴隨嘅經驗必定更多,最重要是從錯誤中學習,就當交左學費。

When you make a mess, clean it up ... yourself!

最最後,各位漁民最近應該有唔錯嘅收獲,恭喜之餘亦不忙提醒大家,市況風高浪急,切忌貪勝不知輸,正所謂窮蔲莫追,要避免高價追貨。如漁FOOL兄所言「市場永遠比你長命,永遠有下一次入市的良機」。

 

重要聲明:股市漁夫內的所有內容,包括本影片,絕不構成任何投資意見或購買任何股票及金融產品的特定推薦意見及/或不構成任何游說或要約,以購買、出售或以其他方式交易任何證券、期貨、期權或其他金融工具或其他產品,漁夫系統的內容亦並非就任何個別投資者的特定投資目標、財務狀況及個別需要而編製。投資者不應只按漁夫系統的內容進行投資。用戶必須留意,漁夫系統的所有訊號,並非是買賣訊號或任何投資建議,而所有訊號均是全自動用第三方提供之客觀市場數據計算出來的結果,當中並不涉及任何人為的想法、修改、修訂或任何投資建議。本網站包含的所有內容、資訊、訊號,並不針對任何特定的投資目標、財務狀況以及可能使用或接收該內容的特定人員的特定需求。在作出任何投資決定前,投資者應考慮各種金融產品的個別特點、個人的投資目標、可承受的風險程度及其他因素,並適當地尋求獨立的財務及專業意見。

詳情請重溫股市漁夫FAQ免責聲明。

最後更新: 2020-03-15

分類